tisdag 5 januari 2016

Nytt år

Jag avslutade 2016 med några riktigt lugna månader. Tränade men inte så mycket. Har inte sprungit så lite sen jag började med löpning för 12 år sedan, i snitt oktober-december blev det knappt 20 km i veckan. Har istället gjort ganska mycket transportcykling. Och börjat lite med rullskidor och några gånger riktiga skidor i Skidome. Men totalt har det inte blivit så mycket alls.

Nu när det är nytt år känns det som dags att vrida upp träningsreglaget lite. Ingen chockstart, och fortfarande ganska lite löpning men jag ska försöka få till lite mer skidträning. Nästa tävling blir nämligen Öppet Spår 28 februari. Dags att bocka av gubbloppen. Det blir dock ingen klassiker i år. Känner mig inte så lockad av det. Men skidor är kul.

Efter Öppet Spår är tanken att jag ska bli lite mer seriös med löpningen igen. Antagligen kommer jag bli bättre än någonsin efter all denna alternativträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar